Spring til indhold
Luk

Cookie- og privatlivspolitik

Deklaration af brug af cookies på websites ejet eller tilhørende Odense Kommune


 Formål med brug af cookies på websitet:  Intern / 1. parts cookies Ekstern / 3. parts cookies 
 Teknisk funktionalitet  Ja  Ja
 Trafikmåling  Ja  Ja
 Annonceafvikling (frekvens, brugermåling o.lign.)  Nej  Nej
 Adfærdsbaseret individuelt målrettet annoncering  Nej  Nej
 
Oversigt:
1. Ejeroplysninger
2. Hvad er cookies?
2.1 Så lang tid opbevares cookies
2.2 Sådan sletter du cookies
2.3 Sådan undgår du cookies
2.4 Hvad cookies bruges til på vores website
2.5 Google Analytics (trafikmåling)
3. Brug af personoplysninger
3.1 Kontakt vedr. personoplysninger
3.2 Beskyttelse af personoplysninger

1. Ejeroplysninger

Dette website udbydes af:
Odense Kommune
Flakhaven 2
DK-5000 Odense C
Telefon: (+45) 66 13 13 72
Email: odense@odense.dk

2. Cookies

Websites ejet af eller tilhørende Odense Kommune og drevet via Sitecore CMS anvender cookies i henhold til formålene i ovenstående tabel.
En cookie er en lille tekstfil, der lagres i din browser f.eks. for at kunne genkende din computer ved tilbagevendende besøg.
Der er ingen personlige oplysninger gemt i vores cookies, og de kan ikke indeholde virus.

2.1 Så lang tid opbevares cookies

Cookies sletter sig selv efter et vist antal måneder (kan variere), men de fornyes efter hvert besøg.

2.2 Sådan sletter du cookies

Se vejledning her: http://minecookies.org/cookiehandtering

2.3 Sådan undgår du cookies

Hvis du ikke ønsker at modtage cookies, kan du blokere dem.
Se vejledning her: http://minecookies.org/cookiehandtering.

2.4 Hvad cookies bruges til på vores website

Cookies anvendes til at føre statistik over trafikken på websitet og brugen af vores forskellige online-ressourcer. Derudover bruges cookies til at forbedre sidernes indhold og funktionalitet.

2.5 Google Analytics (trafikmåling)

Websites ejet af eller tilhørende Odense Kommune og drevet via Sitecore CMS bruger cookies fra Google Analytics til at måle trafikken på siderne.
Du kan fravælge cookies fra Google Analytics her: http://tools.google.com/dlpage/gaoptout

2.6 Siteimprove (trafikmåling, døde links, stavefejl)

Websites ejet af eller tilhørende Odense Kommune og drevet via Sitecore CMS bruger cookies fra Siteimprove til at måle trafikken på siderne og sikre mod døde links og stavefejl.
Du kan fravælge cookies fra Siteimprove ved at blokere dem. Se vejledning her: http://minecookies.org/cookiehandtering.

2.7 Bellmetric (trafikmåling)

Websites ejet af eller tilhørende Odense Kommune og drevet via Sitecore CMS bruger cookies fra Bellmetric til at måle trafikken på siderne.
Du kan fravælge cookies fra Bellmetric ved at blokere dem. Se vejledning her: http://minecookies.org/cookiehandtering

 

2.8 Addthis (links-deling)

Websites ejet af eller tilhørende Odense Kommune og drevet via Sitecore CMS bruger cookies fra Addthis til at give den besøgende mulighed for at dele links til siderne. 
Du kan fravælge cookies fra Addthis her: http://www.addthis.com/privacy/opt-out

 

3. Brug af personoplysninger

Personoplysninger afgives aldrig til tredjepart, medmindre du selv udtrykkeligt giver tilsagn hertil, og vi indsamler aldrig personoplysninger, uden at du selv har givet os disse oplysninger ved registrering, deltagelse i en undersøgelse m.v. 

 

3.1 Kontakt vedr. personoplysninger

Hvis du ønsker adgang til de oplysninger, som er registreret om dig hos Odense Kommune, skal du rette henvendelse på odense@odense.dk. Er der registreret forkerte data, eller har du andre indsigelser, kan du rette henvendelse samme sted. Du har mulighed for at få indsigt i, hvilke informationer der er registreret om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i Persondataloven.

3.2 Beskyttelse af personoplysninger

Ifølge persondataloven skal dine personlige oplysninger opbevares sikkert og fortroligt. Vi gemmer dine personlige oplysninger på computere med begrænset adgang, som er placeret i kontrollerede faciliteter, og vi håndterer dine brugeroplysninger forsvarligt, og under stadig hensyntagen til dine rettigheder som bruger. Vi kan dog ikke garantere 100 procent sikkerhed ved dataoverførsler via internettet. Det betyder, at der kan være en risiko for, at andre uberettiget tiltvinger sig adgang til oplysninger, når data sendes og opbevares elektronisk. Du afgiver således dine personlige oplysninger på eget ansvar.

Personoplysninger slettes eller anonymiseres løbende efterhånden som det formål, de blev indsamlet til, afsluttes. Personoplysninger gemmes højst i 12 måneder efter brug.
Den hurtige udvikling af internettet betyder, at ændringer i vores behandling af personoplysninger kan blive nødvendige. Vi forbeholder os derfor ret til at opdatere og ændre nærværende retningslinjer for behandling af personoplysninger. Gør vi det, retter vi selvfølgeligt datoen for "sidst opdateret" nederst på siden. I tilfælde af væsentlige ændringer giver vi dig besked i form af en synlig meddelelse på vores websites.

I det omfang, der behandles personoplysninger om dig, har du ifølge persondataloven ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, der kan henføres til dig. Såfremt det viser sig, at de oplysninger eller data, der behandles om dig, er urigtige eller vildledende, har du ret til at kræve disse berigtiget, slettet eller blokeret. Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger om dig gøres til genstand for behandling. Du kan også til enhver tid tilbagekalde dit samtykke. Du har mulighed for at klage over behandlingen af oplysninger og data vedrørende dig. Klage indgives til Datatilsynet, jf. persondatalovens § 58, stk. 1.
PRINT
OPD. 10-03-2017

Digital Borgerdialog